Acord pioner per a la planificació de l’estratègia turística de la marca Costa de Barcelona-Maresme. Aquest migdia, agents de l’àmbit públic i privat, han signat l’acord de col.laboració que donarà vigència al Pla d’Accions que ha de permetre promocionar la marca i consolidar l’activitat turística com un dels sectors emergents de la comarca.
Institucions públiques i privades uniran esforços per millorar l’activitat turística al conjunt del Maresme. Han rubricat aquest compromís avui la Direcció General de Turisme, Turisme de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consorci de Promoció Turística del Maresme, pel que fa al sector públic. De l’àmbit privat, hi col.laboraran la Cambra de Comerç de Barcelona i la Fundació Privada Costa de Barcelona Maresme, que és qui dóna nom a la marca de promoció turística sota la qual s’agrupen les destinacions maresmenques.
Un acord de col.laboració pioner, ja que concentra voluntats a tots nivells, i que ha de permetre desenvolupar els objectius de futur que s’han recollit al Pla d’Accions. El repte és millorar la competitivitat a l’Alt Maresme, on hi ha una dilatada trajectòria turística; i ampliar l’activitat a la resta de la comarca. Josep Maria Juhé, president del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona Maresme, ha indicat que "pel que fa al conjunt de la comarca tenim clar que hem d' aprofitar tots aquests valors qualitatius que té la comarca, de paisatge, de tradicions, de cultura de gastronomia, de potencial urbà, i ajuntar tots aquests elements per acabar de configurar un producte turístic de la comarca".
Per exemple, un d’aquests valors a potenciar seria l’enoturisme, aprofitant la tradició vinícola i els paisatges de vinyes i cellers d’Alella i rodalies.
Aquestes línies d’actuació han quedat recollides en un informe finançat per la Diputació de Barcelona elaborat per la consultoria que també està fent el Pla d’Accions Turístiques de Calella.
Institucions públiques i privades uniran esforços per millorar l’activitat turística al conjunt del Maresme. Han rubricat aquest compromís avui la Direcció General de Turisme, Turisme de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consorci de Promoció Turística del Maresme, pel que fa al sector públic. De l’àmbit privat, hi col.laboraran la Cambra de Comerç de Barcelona i la Fundació Privada Costa de Barcelona Maresme, que és qui dóna nom a la marca de promoció turística sota la qual s’agrupen les destinacions maresmenques.
Un acord de col.laboració pioner, ja que concentra voluntats a tots nivells, i que ha de permetre desenvolupar els objectius de futur que s’han recollit al Pla d’Accions. El repte és millorar la competitivitat a l’Alt Maresme, on hi ha una dilatada trajectòria turística; i ampliar l’activitat a la resta de la comarca. Josep Maria Juhé, president del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona Maresme, ha indicat que "pel que fa al conjunt de la comarca tenim clar que hem d' aprofitar tots aquests valors qualitatius que té la comarca, de paisatge, de tradicions, de cultura de gastronomia, de potencial urbà, i ajuntar tots aquests elements per acabar de configurar un producte turístic de la comarca".
Per exemple, un d’aquests valors a potenciar seria l’enoturisme, aprofitant la tradició vinícola i els paisatges de vinyes i cellers d’Alella i rodalies.
Aquestes línies d’actuació han quedat recollides en un informe finançat per la Diputació de Barcelona elaborat per la consultoria que també està fent el Pla d’Accions Turístiques de Calella.