dimecres, 3 de juny del 2009

La ciutadania parla

Una vuitantena de calellencs han analitzat el funcionament dels canals i les possibilitats de participació existents al municipi. Són les persones que van participar a la jornada del Cafè Tertúlia convocada per l’Ajuntament, en el que és un dels tràmits a seguir en el procés de redacció del Pla Director de Participació local.

Les seves propostes i suggeriments han quedat recollits en un informe que ja està en mans de la Regidoria de Ciutadania. Ara l’Ajuntament s’enfronta al repte de resoldre tots aquells aspectes que els calellencs consideren que cal millorar.

Que la gent de Calella té ganes de participar en els afers de ciutat queda demostrat, d’entrada, amb la resposta a la convocatòria de l’última edició del Cafè Tertúlia. Si s’esperava l’assistència d’una quarentena de persones, finalment van ser 80 les que van interessar-se per debatre i reflexionar sobre les possibilitats de participació al municipi. Ho van fer a través de diferents taules rodones temàtiques, un total de cinc. Cadascun d’elles sota la supervisió d’una tècnica que ara s’ha encarregat de recollir tots els ítems abordats.

Es va parlar del grau de mobilització ciutadana, on les entitats i associacions locals hi tenen un paper determinant. També de la participació en els grans temes de ciutat, i aquí es va parlar sobretot d’urbanisme. Com s’hauria de marcar el disseny de ciutat perquè fos més amable i oberta tant als veïns com als turistes. També un clàssic, la Fàbrica Llobet-Guri, posant sobre la taula les grans potencialitats que té com a espai de trobada ciutadana.

Una altra taula de debat va tractar sobre la comunicació i la informació amb l’administració i entre els ciutadans. Un aspecte on Calella suspèn a criteri dels tertulians. La regidora de Ciutadania de l’Ajuntament de Calella, Pilar Rocafort ha resumit quines són les opinions expressades al Cafè Tertúlia en aquest àmbit. En aquest sentit "es va parlar que hi haguessin més espais de cartellera al carrer o un altre tipus de senyalització lluminosa on hi poguessin sortir les activitats, també de la manca i la necessitat de tenir un butlletí municipal fet i editat per l'Ajuntament i reforçar els mitjans de comunicació locals i fomentar les noves tecnologies"- ha indicat Rocafort.

Els ciutadans també van avaluar els canals de participació institucionals, com per exemple els consells municipals. Creuen que haurien de ser més bidireccionals i no només fòrums informatius.

Una altra de les taules de debat es va centrar en la identitat de Calella. Els participants al Cafè Tertúlia van recalcar la necessitat que tothom, des de joves fins a grans i nouvinguts, coneguin la història i el patrimoni local.