L'ús d'Internet i les xarxes socials des d'un punt de vista empresarial pot representar per a les PIMES noves oportunitats de negoci, de posicionar-se i afrontar un context cada cop més globalitzat i competitiu.
Per això, tenir presència a l'entorn digital és una de les principals recomanacions fetes en el decurs de la jornada "Calella emprèn". A més, de ser una estratègia comercial de cost econòmic baix i amb molt sentit comú. Ho va dir Toni Mascaró, fundador i director general de l'empresa eMascaró, dedicada al màrqueting en línia qui va manifestar que "la xarxa ofereix a les PIMES i a les empreses la possibilitat de tenir visibilitat, trobar el client directe, fins i tot actuar d'intermediaris, i això és una oportunitat únic que les PIMES han de saber."
En el cas de l'administració pública, l'era digital li ofereix la possibilitat de crear noves funcionalitats que milloren la interacció amb el ciutadà i contribuir a fer visible la seva economia productiva. Al tractar-se d'espais comunicatius amb llenguatge propi, és imprescindible adaptar el missatge als objectius que es persegueixen. Així ho va explicar Pau Canaleta, consultor i expert en estratègia electoral, política i empresarial qui va dir que "cada vegada es veu més que una bona gestió no s'entén sense comunicació i gestió i comunicació passen a estar al mateix nivell".
La immersió en l'era digital i les noves eines comunicatives és un aspecte en el qual l'Ajuntament de Calella ha començat a treballar, primerament en l'àmbit turístic, tal i com ha indicat l'alcalde Josep Maria Juhé.
Quant al posicionament a través de la identitat de ciutat, quan es compleix justament un any de la presentació de la marca turística "Calella és més", l'alcalde va admetre que la conjuntura econòmica ha impedit implementar-la pel canvi "radical" que això suposa.
Per això, tenir presència a l'entorn digital és una de les principals recomanacions fetes en el decurs de la jornada "Calella emprèn". A més, de ser una estratègia comercial de cost econòmic baix i amb molt sentit comú. Ho va dir Toni Mascaró, fundador i director general de l'empresa eMascaró, dedicada al màrqueting en línia qui va manifestar que "la xarxa ofereix a les PIMES i a les empreses la possibilitat de tenir visibilitat, trobar el client directe, fins i tot actuar d'intermediaris, i això és una oportunitat únic que les PIMES han de saber."
En el cas de l'administració pública, l'era digital li ofereix la possibilitat de crear noves funcionalitats que milloren la interacció amb el ciutadà i contribuir a fer visible la seva economia productiva. Al tractar-se d'espais comunicatius amb llenguatge propi, és imprescindible adaptar el missatge als objectius que es persegueixen. Així ho va explicar Pau Canaleta, consultor i expert en estratègia electoral, política i empresarial qui va dir que "cada vegada es veu més que una bona gestió no s'entén sense comunicació i gestió i comunicació passen a estar al mateix nivell".
La immersió en l'era digital i les noves eines comunicatives és un aspecte en el qual l'Ajuntament de Calella ha començat a treballar, primerament en l'àmbit turístic, tal i com ha indicat l'alcalde Josep Maria Juhé.
Quant al posicionament a través de la identitat de ciutat, quan es compleix justament un any de la presentació de la marca turística "Calella és més", l'alcalde va admetre que la conjuntura econòmica ha impedit implementar-la pel canvi "radical" que això suposa.