La Direcció General de Turisme de la Generalitat inspeccionarà, al llarg d’aquesta setmana, 500 bars i restaurants de les àrees de major afluència turística per comprovar que es compleix la Llei de Política Lingüística.
La normativa obliga als establiments a tenir, com a mínim, una persona que atengui en català; encara que no té perquè parlar-lo. En hotels, bars i restaurants també han de retolar en català i tenir-hi les cartes del menú i les fulles de reclamacions.
Des de l’Associació Turística de Calella, entitat que agrupa bona part del sector hoteler i de la restaració de la nostra ciutat, a banda del comercial; es considera que aquesta és una mesura necessària tenint en compte el perfil de la clientela.
La vicepresidenta de l’ATC, Isabel Mallol, ha declarat que la plena aplicació de la llei de política lingüística en l’àmbit turístic és necessària en zones com Calella, al ser una destinació que té una oferta adreçada, específicament, al mercat de proximitat. Mallol ha dit que la pràctica totalitat dels establiments de restauració i d’hostaleria de la ciutat compleixen la llei i que ja no es produeixen situacions que perjudicaven al propi negoci.
La vicepresidenta de l’ATC apunta que l’aplicació de la llei podria fer que els empresaris optessin per contractar personal autòcton ja que "aquesta aplicació ens facilita sobretot que donem feina a la gent d’aquí, tot i que això és una mica dur de dir".
Mallol ha recordat, a tot això, que l’ús i l’atenció al públic en català és un dels àmbits de control per part de la Generalitat i la Diputació a l’hora de concendir els certificats de qualitat SICTED que ostenten molts establiments calellencs.