CiU denuncia "la nul.la capacitat de gestió" que tindrà la Generalitat de Catalunya sobre el servei de Rodalies, traspassat a finals de desembre.
Des principis d'any CiU ha posat en marxa una campanya informativa sobre el procés que han batejat amb el nom “Catalunya perd el tren”.
Convergència i Unió ha llançat la campanya “Catalunya perd el tren”, en la qual denuncia els termes reals de l'acord entre els governs espanyol i català per al traspàs a Catalunya del servei de Rodalies. Per CiU no és tracta d'un traspàs pel qual els catalans ens hem de felicitar sinó que considera que el que realment ha traspassat el govern del PSOE són els problemes de la gestió.
CiU adverteix que Catalunya no tindrà capacitat de decisió quant a la gestió de la infraestructura ferroviària de Rodalies ni tampoc disposarà dels instruments per resoldre les deficiències que arrossega la xarxa catalana. És en aquest sentit que la senadora i regidora de l'Ajuntament de Calella, Montserrat Candini, qualifica l'acord entre els governs socialistes de "virtual" i recorda que s'ha rubricat a un any vista de les eleccions catalanes.
Per Convergència i Unió, la millora del servei de Rodalies implica posar en circulació nous trens i retirar els prop de 35 combois fabricats l'any 1975 que s'han destinat a Catalunya en els darrers quatre anys provinents d'altres zones de l'Estat. També cal incrementar la freqüència de pas i nous horaris per atendre les necessitats dels viatgers o augmentar-ne la velocitat.
Actuacions que CiU indica que el govern no podrà dur a terme perquè el traspàs no s'ha acompanyat de la dotació econòmica necessària, ni tampoc la que havien demanat els propis socialistes catalans. Els 6.135 milions d'euros promesos s'han quedat en 4.000 milions.
Per últim, la federació nacionalista critica que el traspàs no inclogui els serveis regionals. Un fet que segons els convergents denota la ineficàcia del govern català en la defensa dels interessos del país. Recuperen les paraules dites pel ministre de Foment, José Blanco, en seu parlamentària, amb les que venia a dir que si els regionals no s'havien traspassat era perquè la Generalitat no ho havia demanat.
Convergència i Unió ha llançat la campanya “Catalunya perd el tren”, en la qual denuncia els termes reals de l'acord entre els governs espanyol i català per al traspàs a Catalunya del servei de Rodalies. Per CiU no és tracta d'un traspàs pel qual els catalans ens hem de felicitar sinó que considera que el que realment ha traspassat el govern del PSOE són els problemes de la gestió.
CiU adverteix que Catalunya no tindrà capacitat de decisió quant a la gestió de la infraestructura ferroviària de Rodalies ni tampoc disposarà dels instruments per resoldre les deficiències que arrossega la xarxa catalana. És en aquest sentit que la senadora i regidora de l'Ajuntament de Calella, Montserrat Candini, qualifica l'acord entre els governs socialistes de "virtual" i recorda que s'ha rubricat a un any vista de les eleccions catalanes.
Per Convergència i Unió, la millora del servei de Rodalies implica posar en circulació nous trens i retirar els prop de 35 combois fabricats l'any 1975 que s'han destinat a Catalunya en els darrers quatre anys provinents d'altres zones de l'Estat. També cal incrementar la freqüència de pas i nous horaris per atendre les necessitats dels viatgers o augmentar-ne la velocitat.
Actuacions que CiU indica que el govern no podrà dur a terme perquè el traspàs no s'ha acompanyat de la dotació econòmica necessària, ni tampoc la que havien demanat els propis socialistes catalans. Els 6.135 milions d'euros promesos s'han quedat en 4.000 milions.
Per últim, la federació nacionalista critica que el traspàs no inclogui els serveis regionals. Un fet que segons els convergents denota la ineficàcia del govern català en la defensa dels interessos del país. Recuperen les paraules dites pel ministre de Foment, José Blanco, en seu parlamentària, amb les que venia a dir que si els regionals no s'havien traspassat era perquè la Generalitat no ho havia demanat.