L’alcalde de Calella ha dit que la decisió d’executar simultàniament els projectes de cobriment i urbanització de la riera Capaspre va ser arriscada però que els resultats han demostrat que era l’opció encertada.
Josep Maria Juhé ha indicat que Calella no podia perdre’s l'oportunitat històrica que se li va plantejar amb la convocatòria del Fons Estatal d’Inversió Local. El Pla E va cobrir-ne el cost d’urbanització -uns 2,5 milions d’euros-, mentre que la inversió per al cobriment -que rondava els 2,7 milions d’euros- es van pagar amb partida dels Pressupostos Generals de l’Estat. Van ser unes negociacions complexes amb l’administració espanyola en la que tots els partits polítics amb representació local van voler aportar el seu gra de sorra per veure fet realitat un projecte que, segons Juhé, era el somni de tota la ciutat.
L’alcalde de Calella va defensar en una entrevista concedida a Maresme Digital l’opció urbanística escollida per al tractament superficial de la infraestructura. Una avinguda en què es prioritza el vianant i que està travessada verticalment per un carril de circulació de vehicles. El model ha suposat l’eliminació de les 70 places d’aparcament que hi havia al sector, cosa que ha aixecat les crítiques dels partits a l’oposició, que no recolzen la decisió del govern. L’alcalde ha assegurat que la pèrdua de places a la Riera s’ha compensat amb la creació de nous llocs en carrers pròxims.
Quant a les garanties d’obra, s’assegura que la canalització i cobriment de la riera Capaspre reuneix les màximes condicions de seguretat. De fet les imposa la pròpia Agència de l’Aigua i complir-les ha suposat l’aixecament del calaix per on passarà l’aigua pluvial uns centímetres.
Josep Maria Juhé ha indicat que Calella no podia perdre’s l'oportunitat històrica que se li va plantejar amb la convocatòria del Fons Estatal d’Inversió Local. El Pla E va cobrir-ne el cost d’urbanització -uns 2,5 milions d’euros-, mentre que la inversió per al cobriment -que rondava els 2,7 milions d’euros- es van pagar amb partida dels Pressupostos Generals de l’Estat. Van ser unes negociacions complexes amb l’administració espanyola en la que tots els partits polítics amb representació local van voler aportar el seu gra de sorra per veure fet realitat un projecte que, segons Juhé, era el somni de tota la ciutat.
L’alcalde de Calella va defensar en una entrevista concedida a Maresme Digital l’opció urbanística escollida per al tractament superficial de la infraestructura. Una avinguda en què es prioritza el vianant i que està travessada verticalment per un carril de circulació de vehicles. El model ha suposat l’eliminació de les 70 places d’aparcament que hi havia al sector, cosa que ha aixecat les crítiques dels partits a l’oposició, que no recolzen la decisió del govern. L’alcalde ha assegurat que la pèrdua de places a la Riera s’ha compensat amb la creació de nous llocs en carrers pròxims.
Quant a les garanties d’obra, s’assegura que la canalització i cobriment de la riera Capaspre reuneix les màximes condicions de seguretat. De fet les imposa la pròpia Agència de l’Aigua i complir-les ha suposat l’aixecament del calaix per on passarà l’aigua pluvial uns centímetres.