Calella ha presentat els seus reptes en matèria de turisme per als propers quatre anys. Els ha concretat en el Pla d’acció local de millora per la competitivitat turística aprovat ahir en sessió plenària amb els vots a favor dels partits del govern (PSC i ERC) i els del principal grup de l’oposició, CiU. Unió. Només l’únic regidor del PPopular hi va votar en contra al.legant que el contingut del Pla “és pèssim”.
El Pla turístic es va començar a elaborar al 2006 i ha comptat amb el suport i la participació de l’entitat representativa de l’empresariat local, l’Associació Turística de Calella.
Consolidar la destinació Calella com a líder de l’Alt Maresme i millorar la gestió promocional i de comercialització dels productes turístics són dos dels reptes que s’ha fixat la ciutat des d’ara i fins l’any 2014. S’han de desenvolupar en el marc de 10 programes d’acció que aborden aspectes com la sostenibilitat i el civisme, l’oportunitat de negoci que representa la proximitat amb Barcelona, la creació de productes estratègics que condueixin a l’excel.lència o l’atracció d’inversionistes. Es recullen en el Pla d’acció local per la millora de la competitivitat turística, un document de màxims que es desenvoluparà en funció de les possibilitats econòmiques.
Loida Serrano, regidora de Turisme de l’Ajuntament de Calella, ha indicat que“hi ha possibilitat que ens adherim a subvencions d’altres administracions que ens ajudin a impulsar part dels objectius. Volem aprofitar aquestes inèrcies i aquests objectius segurament es repeteixen en el temps i probablement el 2014 no s’hauran consolidat del tot. I probablement molts d’elles hauran de seguir, perquè hi ha objectius que són permanents i formen part de tota una globalitat”.
De vetllar pel desenvolupament del Pla se n’ocuparà un consell format per representants del govern i l’oposició a l’Ajuntament de Calella, a més de membres de l’Associació Turística de Calella. Aquesta és una de les mesures que contempla el conveni que sector públic i privat han subscrit, amb vigència també per als pròxims quatre anys. Això garantirà un major grau d’implicació de les dues parts en les polítiques turístiques i ha de permetre, alhora, poder fer-ne una millor planificació. Montserrat Candini, portaveu de CiU ha indicat que "ens sentim còmplices i corresponsables a partir de la feina, però també perquè bona part dels objectius són pràcticament allò que nosaltres vam presentar en el nostre programa electoral que volia dir comercialització, objectivar, i posar valor en valor aquelles coses que Calella com a municipi té”.
El Partit Popular va votar en contra de les dues propostes. En relació al pla, perquè creu que el document no concreta prou les accions necessàries perquè la destinació turística torni a despuntar i ser un veritable motor econòmic local.
Josep Maria Vila, regidor del PP ha dit que el pla “no és un full de ruta ni és res, és una sèrie de generalitats, de coses ja conegudes, que es posen en solfa que al paper queden molt bé. És un Pla subvencionat i que en definitiva han de complir però això no aporta absolutament res per nosaltres com a novetat per buscar una estratègia pel turisme de Calella, o per conservar el turisme que ja tenim i que s’hauria de conservar millorant-lo”.
Per completar el ple pràcticament amb caràcter monogràfic sobre turisme, es va ratificar l’extinció definitiva del Patronat Municipal de Turisme, que es farà efectiva amb data 31 d’abril. Les seves funcions i responsabilitats seran assumides ara per la regidoria de Turisme i en les que hi participarà l’ATC mitjançant el conveni de col.laboració.
El Pla turístic es va començar a elaborar al 2006 i ha comptat amb el suport i la participació de l’entitat representativa de l’empresariat local, l’Associació Turística de Calella.
Consolidar la destinació Calella com a líder de l’Alt Maresme i millorar la gestió promocional i de comercialització dels productes turístics són dos dels reptes que s’ha fixat la ciutat des d’ara i fins l’any 2014. S’han de desenvolupar en el marc de 10 programes d’acció que aborden aspectes com la sostenibilitat i el civisme, l’oportunitat de negoci que representa la proximitat amb Barcelona, la creació de productes estratègics que condueixin a l’excel.lència o l’atracció d’inversionistes. Es recullen en el Pla d’acció local per la millora de la competitivitat turística, un document de màxims que es desenvoluparà en funció de les possibilitats econòmiques.
Loida Serrano, regidora de Turisme de l’Ajuntament de Calella, ha indicat que“hi ha possibilitat que ens adherim a subvencions d’altres administracions que ens ajudin a impulsar part dels objectius. Volem aprofitar aquestes inèrcies i aquests objectius segurament es repeteixen en el temps i probablement el 2014 no s’hauran consolidat del tot. I probablement molts d’elles hauran de seguir, perquè hi ha objectius que són permanents i formen part de tota una globalitat”.
De vetllar pel desenvolupament del Pla se n’ocuparà un consell format per representants del govern i l’oposició a l’Ajuntament de Calella, a més de membres de l’Associació Turística de Calella. Aquesta és una de les mesures que contempla el conveni que sector públic i privat han subscrit, amb vigència també per als pròxims quatre anys. Això garantirà un major grau d’implicació de les dues parts en les polítiques turístiques i ha de permetre, alhora, poder fer-ne una millor planificació. Montserrat Candini, portaveu de CiU ha indicat que "ens sentim còmplices i corresponsables a partir de la feina, però també perquè bona part dels objectius són pràcticament allò que nosaltres vam presentar en el nostre programa electoral que volia dir comercialització, objectivar, i posar valor en valor aquelles coses que Calella com a municipi té”.
El Partit Popular va votar en contra de les dues propostes. En relació al pla, perquè creu que el document no concreta prou les accions necessàries perquè la destinació turística torni a despuntar i ser un veritable motor econòmic local.
Josep Maria Vila, regidor del PP ha dit que el pla “no és un full de ruta ni és res, és una sèrie de generalitats, de coses ja conegudes, que es posen en solfa que al paper queden molt bé. És un Pla subvencionat i que en definitiva han de complir però això no aporta absolutament res per nosaltres com a novetat per buscar una estratègia pel turisme de Calella, o per conservar el turisme que ja tenim i que s’hauria de conservar millorant-lo”.
Per completar el ple pràcticament amb caràcter monogràfic sobre turisme, es va ratificar l’extinció definitiva del Patronat Municipal de Turisme, que es farà efectiva amb data 31 d’abril. Les seves funcions i responsabilitats seran assumides ara per la regidoria de Turisme i en les que hi participarà l’ATC mitjançant el conveni de col.laboració.