Amics de Calella i l’Associació d’Amics i Usuaris del Tren no volen ni el trasllat ni el soterrament de la línia ferroviària. Es mostren contraris que es faci efectiva a Calella la proposta de desdoblament discontinu del Pla de Rodalies de Barcelona; però també s’oposen a un trasllat soterrat per la carretera Nacional 2, que és l’aposta de l’avantprojecte del Pla de la Regió Metropolitana i la que més agrada als partits polítics calellencs i a determinats sectors productius de la zona, entre els quals destaca l’Associació Turística de Calella, que dóna suport a la Plataforma Maresme Sense Barreres. Així ho ha declarat el representant d’Amics de Calella i l’Associació d’Amics i Usuaris del Tren, Jordi Amat, que es mostra partidari a què es facin més passos soterranis.
Tot i que el futur de la xarxa ferroviària catalana depèn de Madrid, del govern de l’Estat i d’ADIF, que és qui en tindrà competències malgrat un eventual traspàs a la Generalitat; aquestes dues associacions de l’Alt Maresme reclamen una major sensibilitat ciutadana als partits polítics de l’Ajuntament de Calella.
Amics de Calella i l’Associació d’Usuaris i Amics del Ferrocarril diuen representar el sentir general de totes aquelles persones que diàriament utilitzen el tren, al voltant d’uns 5.000 usuaris.
A tot això, i tal i com queda recollit al comunicat que han fet públic, traslladar la via del tren podria acabar dividint Calella en dos i afectar-ne l’activitat turística i comercial, segons ha destacat Amat qui ha afirmat que "tampoc no s'ha estudiat l'impacte econòmic que un eventual trasllat".
Les entitats no descarten emprendre altres accions com una recollida de signatures o, fins i tot, judicialitzar el tema. En tot cas, demanen que s’obri un procés de debat i discussió i prendre-hi part.