La Plataforma Maresme Sense Barreres defensa el trasllat i soterrament de la vía del tren per l’actual carretera Nacional 2. Aposta per executar l’actuació en diverses fases i començar pel tram Calella-Malgrat de Mar.
Col.lectius econòmics i socials de l’Alt Maresme comencen a planificar l’estratègia a adoptar en cas que prosperi el desdoblament discontinu de la línia del tren entre Arenys i Blanes. La Plataforma Maresme Sense Barreres, que concentra les veus que reclamen una comarca sense els obstacles, ha mogut fitxa tot demanant al Consell Comarcal del Maresme que encarregui un estudi alternatiu en el que s’inclogui el trasllat soterrat de la via del tren pel traçat de la carretera Nacional 2. La plataforma liderada per l’exalcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, aposta fort per aquesta opció i amb esperança, tenint en compte els resultats exitosos que s’han obtingut al Baix Maresme en relació a la conversió de la carretera Nacional 2 en una via cívica. Respecte a la viabilitat del projecte, Campolier indica que tècnicament es demostrarà amb l’estudi i que a nivell econòmic, el millor seria executar-lo en diferents fases, tal i com passarà amb el desdoblament de la carretera.
Una altra de les peticions de la Plataforma i dels empresaris turístics que en formen part és participar a la comissió de seguiment de mobilitat de l’ens comarcal. Asseguren que hi defensaran un servei de transport ferroviari de qualitat per a l’usuari però que no separi el territori de la façana marítima.
Campolier ha dit que cal pressionar de forma conjunta per demanar el trasllat soterrat, perquè sinó a la segona via li seguirà una tercera.
La Plataforma Maresme Sense Barreres ha qualificat de “bona notícia” que el Senat hagi aprovat per unanimitat, i a instàncies de la senadora calellenca Montserrat Candini demanar al govern espanyol que s’estudiïn alternatives al desdoblament discontinu entre Arenys i Blanes.