En resposta a les declaracions de Jordi Amat, l’alcalde de Calella ha defensat l’actuació del consistori al fer pública una postura unitària davant el desdoblament de la via entre Arenys i Blanes.
Josep Maria Juhé ha dit que els partits polítics van intentar reflectir-hi una reivindicació històrica dels veïns del Maresme que passaria per adoptar una mesura definitiva, que no malmeti el territori i que adeqüïi el servei a les necessitats actuals de transport públic.
Juhé creu que treure la via del tren de davant del mar i fer el soterrament de trams de la via "és un sentiment de tota la comarca".
Des dels sectors econòmics calellencs, l’Associació Turística de Calella ha afirmat que un canvi en l’actual traçat del tren, trencant la barrera d’accés al litoral, seria un pas endavant per al Maresme, per a una destinació actualment en declivi. Així de contundent s’ha expressat la vicepresidenta de l’associació d’empresaris turístics calellencs, un dels col.lectius que ha donat suport a la plataforma Maresme Sense Barreres, promoguda per la Fundació Costa de Barcelona-Maresme. Isabel Mallol ha dit que cal actuar de forma integral per millorar les comunicacions amb Girona i Barcelona i fer-ho en termes de progrés i no d’immobilisme.
A principis d’aquest mes de maig, la Plataforma Maresme Sense Barreres http://maresmesensebarreres.com/ havia aconseguit 646 adherits al manifest que tenen penjat a la seva pàgina web.