L’equip de govern de l’Ajuntament de Calella ha reprès el projecte de construcció de l’aparcament soterrat a la plaça del Mercat. Té clar que vol iniciar-lo en l’actual mandat i que s’haurà de recórrer a l’endeutament per desenvolupar-lo perquè les altres opcions de finançament s’han hagut de descartar. Abans, però, cal garantir que l’operació és econòmicament viable.
De moment, Gestvia ja ha rebut l’encàrrec de redactar el projecte i se n’ha informat als partits de l’oposició.
L’equip de govern de Calella, format pel PSC i ERC, vol desencallar un dels projectes que més polseguera ha aixecat en els darrers anys. La construcció de l’aparcament soterrat al solar on es fa el mercat setmanal, conegut com la plaça del Mercat, havia de resoldre l’important dèficit de places de pàrquing que pateix el municipi, però el projecte va topar des d’un primer moment amb el finançament. L’Ajuntament va buscar sense èxit una empresa disposada a construir-lo a canvi d’edificar en el mateix solar, però va fer-ho quan la bombolla immobiliària havia esclatat. Lluny d’abandonar el projecte, els dos socis del govern municipal han acordat que es recorrerà a l’endeutament si l’empresa pública Gestvia garanteix que pot assumir-lo. Ho ha confirmat l’alcalde Josep Maria Juhé en declaracions a Ràdio Calella: “a partir de conèixer el cost real de l’obra, la construcció de l’aparcament i la urbanització superficial, sabrem els diners que s’hauran de demanar. Llavors haurem de demostrar que, amb l’endeutament i amb els recursos que pugui generar Gestvia, podem fer front a la despesa”.
L’alcalde ha explicat que l’augment de la capacitat econòmica de Gestvia gràcies a la cessió feta de la gestió de noves zones blaves faria possible ara, i no abans, l’operació urbanística en aquests termes. L’aparcament que ara es vol projectar serà igualment de dues plantes però se n’ha reduït l’àmbit d’actuació. No arribarà fins l’avinguda del Parc, creuant la Nacional 2, sinó que se cenyirà a l’àrea del solar del mercat. Com en l’anterior projecte, l’equip de govern no descarta edificar-hi per tapar mitgeres i millorar l’estètica de l’entorn: “s’està estudiant que part de l’edificabilitat vagi destinada a vivendes de protecció oficial tenint en compte les dificultats que tindrem a Calella per desenvolupar l’àrea residencial de la riera Capaspre”. Juhé ha afegit a Ràdio Calella que “la urbanització d’aquesta zona tregui la imatge de les parets mitgeres i ens dóni una visió més amable de la plaça. Aquesta filosofia segueix vigent en el nou projecte”.
La proposta s’ha presentat als partits de l’oposició en el marc d’una reunió conjunta de Gestvia i la Comissió d’Equipaments. Ara, la intenció del govern municipal és tenir el projecte tècnic a finals d’estiu i posteriorment fer-ne la valoració econòmica. En cas que sigui favorable, s’iniciarien els tràmits administratius per poder començar a executar la construcció abans de la primavera del 2011, abans de les eleccions municipals.
De moment, Gestvia ja ha rebut l’encàrrec de redactar el projecte i se n’ha informat als partits de l’oposició.
L’equip de govern de Calella, format pel PSC i ERC, vol desencallar un dels projectes que més polseguera ha aixecat en els darrers anys. La construcció de l’aparcament soterrat al solar on es fa el mercat setmanal, conegut com la plaça del Mercat, havia de resoldre l’important dèficit de places de pàrquing que pateix el municipi, però el projecte va topar des d’un primer moment amb el finançament. L’Ajuntament va buscar sense èxit una empresa disposada a construir-lo a canvi d’edificar en el mateix solar, però va fer-ho quan la bombolla immobiliària havia esclatat. Lluny d’abandonar el projecte, els dos socis del govern municipal han acordat que es recorrerà a l’endeutament si l’empresa pública Gestvia garanteix que pot assumir-lo. Ho ha confirmat l’alcalde Josep Maria Juhé en declaracions a Ràdio Calella: “a partir de conèixer el cost real de l’obra, la construcció de l’aparcament i la urbanització superficial, sabrem els diners que s’hauran de demanar. Llavors haurem de demostrar que, amb l’endeutament i amb els recursos que pugui generar Gestvia, podem fer front a la despesa”.
L’alcalde ha explicat que l’augment de la capacitat econòmica de Gestvia gràcies a la cessió feta de la gestió de noves zones blaves faria possible ara, i no abans, l’operació urbanística en aquests termes. L’aparcament que ara es vol projectar serà igualment de dues plantes però se n’ha reduït l’àmbit d’actuació. No arribarà fins l’avinguda del Parc, creuant la Nacional 2, sinó que se cenyirà a l’àrea del solar del mercat. Com en l’anterior projecte, l’equip de govern no descarta edificar-hi per tapar mitgeres i millorar l’estètica de l’entorn: “s’està estudiant que part de l’edificabilitat vagi destinada a vivendes de protecció oficial tenint en compte les dificultats que tindrem a Calella per desenvolupar l’àrea residencial de la riera Capaspre”. Juhé ha afegit a Ràdio Calella que “la urbanització d’aquesta zona tregui la imatge de les parets mitgeres i ens dóni una visió més amable de la plaça. Aquesta filosofia segueix vigent en el nou projecte”.
La proposta s’ha presentat als partits de l’oposició en el marc d’una reunió conjunta de Gestvia i la Comissió d’Equipaments. Ara, la intenció del govern municipal és tenir el projecte tècnic a finals d’estiu i posteriorment fer-ne la valoració econòmica. En cas que sigui favorable, s’iniciarien els tràmits administratius per poder començar a executar la construcció abans de la primavera del 2011, abans de les eleccions municipals.