Els taxistes de l’Alt Maresme i la Selva Marítima estan en peu de guerra. Exigeixen a les autoritats municipals que acabin amb els ‘taxistes pirates’: gent que transporta a persones amb el seu vehicle particular de forma il·legal. Els taxistes asseguren que a la zona n’hi ha una flota força important i que la majoria actuen amb la complicitat de treballadors o propietaris de determinats establiments hotelers i de restauració. Segons diuen, són els que fan d’intermediaris a canvi, suposadament, d’embutxacar-se una comissió.
Cotxes i furgonetes amb matrícula anglesa i holandesa. Aquest és el prototip del ‘taxi pirata’ que actua en poblacions turístiques com Calella, Pineda, Santa Susanna, Blanes o Lloret de Mar; que és on més clientela poden trobar. Són vehicles que fan aquesta activitat de forma il·legal: sense que el conductor tingui la llicència, el carnet i l’assegurança obligatòria. En la majoria dels casos, els passatgers ho desconeixen i pugen als cotxes pensant-se que són taxis. De fet, i segons denuncien els professionals del transport de viatgers, se’ls ofereix contractar-los directament des de les recepcions dels hotels o en bars i restaurants.
Josep Albertí, de l' Associació Taxistes de Calella ha indicat que “en part ha de ser el mateix guia que els contracta excursions i a través d’algun recepcionista dels hotels...". Albertí també ha manifestat que hi ha pàgines a Internet on s’anuncien dient que fan trasllats a l’aeroport, portar i recollir gent, amb els preus establerts.
Els taxistes critiquen la passivitat dels agents de l’autoritat quan se’ls avisa de la presència d’aquests vehicles il·legals perquè els interceptin. L’existència d’aquest negoci submergit, organitzat, que els fa competència deslleial, està afectant de ple la seva activitat. Albertí ha indicat que "el 70% podríem dir que s’ha notat la davallada”.
Els taxistes han de competir a l’estiu amb una flota d’aproximadament uns 30 vehicles il.legals que els prenen la feina en aquesta feina. S’anuncien a Internet oferint transfers que acostumen a ser més cars que la tarifa pública que regeix els preus dels taxis.
Cotxes i furgonetes amb matrícula anglesa i holandesa. Aquest és el prototip del ‘taxi pirata’ que actua en poblacions turístiques com Calella, Pineda, Santa Susanna, Blanes o Lloret de Mar; que és on més clientela poden trobar. Són vehicles que fan aquesta activitat de forma il·legal: sense que el conductor tingui la llicència, el carnet i l’assegurança obligatòria. En la majoria dels casos, els passatgers ho desconeixen i pugen als cotxes pensant-se que són taxis. De fet, i segons denuncien els professionals del transport de viatgers, se’ls ofereix contractar-los directament des de les recepcions dels hotels o en bars i restaurants.
Josep Albertí, de l' Associació Taxistes de Calella ha indicat que “en part ha de ser el mateix guia que els contracta excursions i a través d’algun recepcionista dels hotels...". Albertí també ha manifestat que hi ha pàgines a Internet on s’anuncien dient que fan trasllats a l’aeroport, portar i recollir gent, amb els preus establerts.
Els taxistes critiquen la passivitat dels agents de l’autoritat quan se’ls avisa de la presència d’aquests vehicles il·legals perquè els interceptin. L’existència d’aquest negoci submergit, organitzat, que els fa competència deslleial, està afectant de ple la seva activitat. Albertí ha indicat que "el 70% podríem dir que s’ha notat la davallada”.
Els taxistes han de competir a l’estiu amb una flota d’aproximadament uns 30 vehicles il.legals que els prenen la feina en aquesta feina. S’anuncien a Internet oferint transfers que acostumen a ser més cars que la tarifa pública que regeix els preus dels taxis.