Calella s’ha adherit al manifest d’alcaldes pel temporal de neu del 8 de març. Un escrit impulsat per un grup de batlles de les comarques gironines en què es queixen de les dificultats que es van patir els dies posteriors a la nevada, sobretot en allò que fa referència a la falta de subministrament elèctric.
Els alcaldes reclamen que les administracions revisin els protocols d’actuació i de protecció civil, a més dels sistemes de comunicació.
El batlle Juhé ha dit que “no està bé el que es va trigar en reaccionar i el que es va trigar en poder informar a la ciutadania sobre com s’anaven succeïnt totes les qüestions vinculades al tall de subministrament elèctric". A més ha afegit que en el cas d’una ciutat turística com Calella això té una magnitud més gran.
Les màximes autoritats municipals també s’adrecen a les companyies elèctriques. Se’ls exigeix, en primer lloc, que reestableixin totalment el subministrament i que assumeixin la seva responsabilitats pel tall elèctric i les conseqüències que se’n deriven. A més, demanen que es realitzi una auditoria de l’estat de les línies de distribució per determinar les inversions necessàries per evitar que es repeteixin episodis similars.
A Calella, el tall va afectar al conjunt de la població només unes hores. Passat aquest temps, algunes zones com l’hotelera, el barri de Pequín i especialment les urbanitzacions del Kilòmetre 3 i Can Carreras van haver de recórrer al subministrament elèctric mitjançant generadors.
Queixes des de Calella cap a les elèctriques i paraules d’agraïment cap al director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, qui es va posar en contacte amb l’alcalde per avaluar la situació creada a la població.
Els efectes, en allò que es refereix a l’activitat turística, a Calella van ser mínims ja que gran part dels establiments hotelers que estaven oberts disposaven de grups electrògens propis que els van permetre cobrir la falta de subministrament.
Avui hi ha prevista la visita a Calella del director general de l’Energia i Mines del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat per conèixer quina ha estat l’afectació.
Juhé ha manifestat que "el que sí farem des de l’Ajuntament de Calella és obrir la nostra oficina d’atenció al consumidor per tal que qualsevol demanda la poguem canalitzar sobretot allà on s’han de derivar, principalment a les companyies elèctriques”.
També el Consell Comarcal del Maresme ha activat, al seu web, un espai de recollida de reclamacions. Els usuaris afectats han d’omplir un formulari que serà tramitat pel Servei de l’Oficina d’Atenció al Consumidor.
Els alcaldes reclamen que les administracions revisin els protocols d’actuació i de protecció civil, a més dels sistemes de comunicació.
El batlle Juhé ha dit que “no està bé el que es va trigar en reaccionar i el que es va trigar en poder informar a la ciutadania sobre com s’anaven succeïnt totes les qüestions vinculades al tall de subministrament elèctric". A més ha afegit que en el cas d’una ciutat turística com Calella això té una magnitud més gran.
Les màximes autoritats municipals també s’adrecen a les companyies elèctriques. Se’ls exigeix, en primer lloc, que reestableixin totalment el subministrament i que assumeixin la seva responsabilitats pel tall elèctric i les conseqüències que se’n deriven. A més, demanen que es realitzi una auditoria de l’estat de les línies de distribució per determinar les inversions necessàries per evitar que es repeteixin episodis similars.
A Calella, el tall va afectar al conjunt de la població només unes hores. Passat aquest temps, algunes zones com l’hotelera, el barri de Pequín i especialment les urbanitzacions del Kilòmetre 3 i Can Carreras van haver de recórrer al subministrament elèctric mitjançant generadors.
Queixes des de Calella cap a les elèctriques i paraules d’agraïment cap al director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, qui es va posar en contacte amb l’alcalde per avaluar la situació creada a la població.
Els efectes, en allò que es refereix a l’activitat turística, a Calella van ser mínims ja que gran part dels establiments hotelers que estaven oberts disposaven de grups electrògens propis que els van permetre cobrir la falta de subministrament.
Avui hi ha prevista la visita a Calella del director general de l’Energia i Mines del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat per conèixer quina ha estat l’afectació.
Juhé ha manifestat que "el que sí farem des de l’Ajuntament de Calella és obrir la nostra oficina d’atenció al consumidor per tal que qualsevol demanda la poguem canalitzar sobretot allà on s’han de derivar, principalment a les companyies elèctriques”.
També el Consell Comarcal del Maresme ha activat, al seu web, un espai de recollida de reclamacions. Els usuaris afectats han d’omplir un formulari que serà tramitat pel Servei de l’Oficina d’Atenció al Consumidor.