dimarts, 10 d’agost del 2010

L’empresariat turístic calellenc aposta per l’esport

La nova junta de l’Associació Turística de Calella inicia mandat presentant un nou producte turístic. Aprofitant l’impacte que ha tingut en la ciutat la celebració del Challenge Costa de Barcelona-Maresme, l’empresariat aposta per singularitzar Calella com una destinació per a l’entrenament de triatletes i ciclistes de muntanya. Asseguren que el territori reuneix les característiques necessàries per a desenvolupar el producte i que no calen inversions complementàries.

A banda de l’esport, el sector turístic també apunta que cal potenciar l’oferta cultural de Calella, i en concret el Festival de la Imatge que organitza l’entitat privada Foto-Film.

L’Associació Turística de Calella ha anunciat les primeres accions encaminades a potenciar i millorar la destinació turística. Ho ha fet la nova presidenta de l’entitat, Isabel Mallol, poc després de ser escollida en assemblea i per unanimitat. Pren el relleu a Enric Hernández, qui ha estat a la presidència de l’ATC des de la seva creació, l’any 2004.

El camí a seguir va en dues direccions, però especialment a desenvolupar i consolidar Calella com a destinació de turisme esportiu. L’objectiu és presentar la ciutat com un gran camp per a l’entrenament de triatletes i ciclistes de muntanya. Tenen fins i tot l’eslògan decidit: ‘Calella-Barcelona Triathlon and BTT Training Resort’.

En els propers mesos es definirà la campanya promocional d’aquest nou producte turístic, que pretén ser internacional, i a la qual es podrà accedir des de la pàgina web de l’ATC; que també es renovarà. Se li vol donar difusió, a més, en el marc d’un dels esdeveniments més populars de la ciutat: La Fira de Calella i l’Alt Maresme. Proposen, ja de cara a l’any 2011, que el monogràfic es dediqui al turisme esportiu, ja sigui amb la presència de clubs de triatló o ciclisme, a través d’exposicions, xerrades o estands comercials. S’uniria així la Fira de setembre amb el Challenge d’octubre de manera que s’aconseguiria allargar el periode de màxima activitat turística.

L’altre producte a desenvolupar, i del qual encara no se n’han donat detalls, té a veure amb la cultura i amb un dels certamens de més projecció que té Calella: el Festimatge que organitza Foto-Film Calella.

Dues línies d’acció que el sector considera seran un veritable impuls econòmic de qualitat.