Gestvia ja té sobre la taula el projecte bàsic de l'aparcament del Mercat. Es va adjudicar a l'empresa PCG Arquitectura e Ingeniería SL per un import de 104.000 euros i, havent rebut el vist-i-plau del consell d'administració de Gestvia, l'equip redactor està enllestint el projecte executiu de l'obra, que determinarà l'import real de la construcció de l'aparcament i que s'estima rondarà els 4 milions i mig d'euros. L'Ajuntament de Calella defensa que sigui Gestvia qui, mitjançant un crèdit, assumeixi el cost del projecte i ara està preparant tota la documentació necessària per lligar-ne el finançament.
L'equip de govern de Calella (PSC-ERC) confia acabar el mandat tenint sobre la taula el projecte definitiu de l'aparcament del Mercat. Gestvia, l'empresa pública de mobilitat, va aprovar-ne el projecte bàsic en l'última reunió del consell d'administració -amb l'abstenció dels representants del grup municipal de CiU- i a finals de març podria portar-se a aprovació inicial el projecte executiu, que aprofundeix en qüestions tècniques i en fixa el pressupost. Jaume Palet, president de Gestvia ha dit que “quan tinguem el preu exacte, sempre amb petits marges, sabrem i haurem d'anar a buscar el finançament. A banda, també haurem de reactivar un estudi de mobilitat ja fet per l'empresa INTRA, que es va fer al 2008 i l'haurem d'actualitzar”.
El projecte completarà els tràmits administratius pels volts del mes de maig i, per tant, serà el govern que resulti de les eleccions municipals qui decideixi, amb aquesta documentació, com finançar l'obra. L'actual manté que la millor fórmula per Calella és que Gestvia n'assumeixi el cost perquè així la gestió continuarà sent pública. S'aposta per recórrer a l'endeutament, tenint la garantia de la solvència de l'empresa municipal, que genera uns 150.000 euros anuals de beneficis: “de moment hem fet algunes reunions informatives amb empreses financeres i hem rebut bones vibracions. Hi ha algun banc o caixa que ho veu amb bons ulls, però les coses evolucionen tant ràpid que hem de ser prudents”-ha manifestat Palet.
El projecte, que tindrà un cost aproximat de 4 milions i mig d'euros, dibuixa l'entrada i sortida de vehicles directe des de la carretera Nacional 2 i permetrà doblar les places que hi ha actualment. Els treballs duraran uns 18 mesos, tot i que "intentaríem que es pogués fer en 13 o 14 mesos”.
La crisi immobiliària ha provocat que, en l'operació, ja no es contempli la construcció d'habitatge al sector. Amb tot, hi ha feta la reserva d'espais en previsió de futures necessitats.
L'equip de govern de Calella (PSC-ERC) confia acabar el mandat tenint sobre la taula el projecte definitiu de l'aparcament del Mercat. Gestvia, l'empresa pública de mobilitat, va aprovar-ne el projecte bàsic en l'última reunió del consell d'administració -amb l'abstenció dels representants del grup municipal de CiU- i a finals de març podria portar-se a aprovació inicial el projecte executiu, que aprofundeix en qüestions tècniques i en fixa el pressupost. Jaume Palet, president de Gestvia ha dit que “quan tinguem el preu exacte, sempre amb petits marges, sabrem i haurem d'anar a buscar el finançament. A banda, també haurem de reactivar un estudi de mobilitat ja fet per l'empresa INTRA, que es va fer al 2008 i l'haurem d'actualitzar”.
El projecte completarà els tràmits administratius pels volts del mes de maig i, per tant, serà el govern que resulti de les eleccions municipals qui decideixi, amb aquesta documentació, com finançar l'obra. L'actual manté que la millor fórmula per Calella és que Gestvia n'assumeixi el cost perquè així la gestió continuarà sent pública. S'aposta per recórrer a l'endeutament, tenint la garantia de la solvència de l'empresa municipal, que genera uns 150.000 euros anuals de beneficis: “de moment hem fet algunes reunions informatives amb empreses financeres i hem rebut bones vibracions. Hi ha algun banc o caixa que ho veu amb bons ulls, però les coses evolucionen tant ràpid que hem de ser prudents”-ha manifestat Palet.
El projecte, que tindrà un cost aproximat de 4 milions i mig d'euros, dibuixa l'entrada i sortida de vehicles directe des de la carretera Nacional 2 i permetrà doblar les places que hi ha actualment. Els treballs duraran uns 18 mesos, tot i que "intentaríem que es pogués fer en 13 o 14 mesos”.
La crisi immobiliària ha provocat que, en l'operació, ja no es contempli la construcció d'habitatge al sector. Amb tot, hi ha feta la reserva d'espais en previsió de futures necessitats.