Calella amplia la zona blava cap als carrers de la zona anomenada “turisme nord”, a la part superior de la carretera Nacional 2 entre la Riera Capaspre i el carrer Montnegre. Seran de pagament únicament durant la temporada turística, entre l’1 de juny i el 30 de setembre, tal i com es fa en els carrers de la zona turística que hi ha per sota la carretera. La proposta es va presentar en l’últim ple en resposta a les queixes per dificultats d’aparcament que van fer arribar a l’Ajuntament empresaris i veïns del sector. Els partits de l’oposició, CiU i Partit Popular no van recolzar la iniciativa i es van abstenir en la votació.
Seguint la fórmula de l’estiu passat en carrers com Diputació o el passeig de les Roques, aquesta propera temporada turística els carrers Ramon i Cajal i Maragall, paral·lels a la carretera Nacional 2; i els carrers Valldebanador, Vallderoure i Montnegre, paral.lels a la riera Capaspre; seran de pagament. El ple de l’Ajuntament de Calella, amb els vots a favor dels regidors del govern i l’abstenció dels de l’oposició, va aprovar l’adscripció de les places d’aparcament d’aquest sector a la zona blava que gestiona l’empresa municipal Gestvia.
D’aquesta manera, l’executiu municipal pretén resoldre les dificultats per aparcar en aquests carrers; una situació que ha provocat queixes per part d’empresaris i veïns. El regidor del Partit Popular de Calella, Josep Maria Vila, no creu que la implantació de la zona blava en aquest sector resolgui la problemàtica; mentre que des del govern, el regidor socialista Josep Torres manté que en garantirà la rotació.
Opinions contràries respecte el funcionament de la zona blava d’estiu al sector anomenat “turisme sud” i la idoneïtat de traslladar o no l’experiència cap a altres carrers. El regidor de Mobilitat, el republicà Jaume Palet, parla dels resultats de la implantació de l’estacionament regulat combinat amb un nou tiquet diari de 6 euros. Segons Palet, "la zona aquesta d'1 de juny a 30 de setembre està completament col·lapsada perquè és aparcament gratuït i són zones que és pràcticament impossible aparcar-hi".
En termes de mobilitat, Convergència i Unió critica que l’equip de govern de Calella tiri endavant projectes que impliquin l’eliminació de places d’aparcament i que s’aposti per un tiquet diari del qual dubta que provoqui rotació. Ho explicava el regidor Albert Torrent qui també afegia que és paradoxal que "el 27 s'inauguri la riera i es perdin 60 pàrquings i que al ple s'aprovi una obra que dissortadament en costarà 40 places més".
L’adscripció dels carrers de “turisme nord” a les zones blaves gestionades per Gestvia va ser un dels dos assumptes de mobilitat que es van aprovar en el darrer ple municipal. L’altre va ser la conversió dels aparcaments del Roser i el de la Muntanyeta també en zona blava: un total de 122 places. Per aquestes dues bosses d’aparcament, l’Ajuntament oferirà uns abonaments diaris de 2’5 euros per aquells conductors que necessiten deixar el cotxe durant unes quantes hores.
Mentre el Partit Popular va votar-hi en contra al·legant que el canvi no afavoria la rotació sinó que agreujava el tema de l’aparcament; Convergència i Unió hi va votar a favor perquè, d’aquesta manera, s’hi evitarà l’abandonament de cotxes.
Seguint la fórmula de l’estiu passat en carrers com Diputació o el passeig de les Roques, aquesta propera temporada turística els carrers Ramon i Cajal i Maragall, paral·lels a la carretera Nacional 2; i els carrers Valldebanador, Vallderoure i Montnegre, paral.lels a la riera Capaspre; seran de pagament. El ple de l’Ajuntament de Calella, amb els vots a favor dels regidors del govern i l’abstenció dels de l’oposició, va aprovar l’adscripció de les places d’aparcament d’aquest sector a la zona blava que gestiona l’empresa municipal Gestvia.
D’aquesta manera, l’executiu municipal pretén resoldre les dificultats per aparcar en aquests carrers; una situació que ha provocat queixes per part d’empresaris i veïns. El regidor del Partit Popular de Calella, Josep Maria Vila, no creu que la implantació de la zona blava en aquest sector resolgui la problemàtica; mentre que des del govern, el regidor socialista Josep Torres manté que en garantirà la rotació.
Opinions contràries respecte el funcionament de la zona blava d’estiu al sector anomenat “turisme sud” i la idoneïtat de traslladar o no l’experiència cap a altres carrers. El regidor de Mobilitat, el republicà Jaume Palet, parla dels resultats de la implantació de l’estacionament regulat combinat amb un nou tiquet diari de 6 euros. Segons Palet, "la zona aquesta d'1 de juny a 30 de setembre està completament col·lapsada perquè és aparcament gratuït i són zones que és pràcticament impossible aparcar-hi".
En termes de mobilitat, Convergència i Unió critica que l’equip de govern de Calella tiri endavant projectes que impliquin l’eliminació de places d’aparcament i que s’aposti per un tiquet diari del qual dubta que provoqui rotació. Ho explicava el regidor Albert Torrent qui també afegia que és paradoxal que "el 27 s'inauguri la riera i es perdin 60 pàrquings i que al ple s'aprovi una obra que dissortadament en costarà 40 places més".
L’adscripció dels carrers de “turisme nord” a les zones blaves gestionades per Gestvia va ser un dels dos assumptes de mobilitat que es van aprovar en el darrer ple municipal. L’altre va ser la conversió dels aparcaments del Roser i el de la Muntanyeta també en zona blava: un total de 122 places. Per aquestes dues bosses d’aparcament, l’Ajuntament oferirà uns abonaments diaris de 2’5 euros per aquells conductors que necessiten deixar el cotxe durant unes quantes hores.
Mentre el Partit Popular va votar-hi en contra al·legant que el canvi no afavoria la rotació sinó que agreujava el tema de l’aparcament; Convergència i Unió hi va votar a favor perquè, d’aquesta manera, s’hi evitarà l’abandonament de cotxes.